Sponsored Ads

Jocuri de lumini cu LM555

11:32

Astazi, am chef sa ma joc cu niste lumini.

Mai intai de toate sa va prezint acest 555. LM555/NE555(click pentru datasheet) este un C.I care produce pulsuri foarte stabile la intervale stabilite printr-o rezistenta si un condensator.


O prima schema, foarte simplu de construit, este aceea de stroboscop cu led.
Rotind de cursorul potentiometrului se modifica si rata de clipire a ledului.



Stroboscop cu led





O a doua schema, este aceea care imita luminile de la girofarele masinilor de politie.



De obicei postam si cablajele schemelor, dar azi nu am timp sa le proiectez. In plus sunt foarte usor de conceput de oricine.

La revedere!

You Might Also Like

3 comentarii

  1. Schema cu luminile ca ale girofarelor politiei se poate alimenta si de la 5v? (USB).
    O schema simpla de vu metru ce l-as putea alimenta de la USB se poate? Dar fara LM 9315. Numai cu diode eventual si rezistente. Gasesc multe la 12V pe net.
    Accept si LM in final. AM citit la tine ca e mai indicat LM 3914 si 3915 decat 3915. Deocamdata numai 3915 am.

    RăspundețiȘtergere
  2. S-ar putea alimenta si de la 5V dar trebuie modificata toata schema. Acum nu am timp sa o modific,sunt in s(tr)esiune. Majoritatea schemelor sunt la 12V fiindca este o optiune mai simpla decat 5V si aici iti raspunde si pentru VU-metru. Este bun si LM3915,daca doar asta ai ,isi face si el treaba bine.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-ar place sa fie alimentat pe 5v deoarece la mine in PC multe sunt pe 12V (lumini, fan controller, etc.) iar pe 5v e si USB si nu as umple pc de fire si sa scot din el, mai bn un 5v de la usb si gata (am usb la tastatura si imi este mai lejer).
    Eu pot astepta cu drag si schema de girofar pe 5v. Chiar as fi incantat sa am schema ca sa o pot face.

    RăspundețiȘtergere

Like us on Facebook